Blommor

Jag har inte gröna fingrar
men ibland så lyckas även jag.
Här är beviset på att även jag kan få en orkide att blomma om.
 
Kanske det är historien bakom som fått den att blomma om....
 
Min far och hans sambo glömmer aldrig att ringa
när någon i familjen fyller år,
utom när min man fyllde år för snart två år sedan.
Vi visste att de haft förkylningar under veckan,
så när katastoftankarna satt igång
tänkte vi att de låg på sjukhus och
glömt att ringa oss.
 
Han fyllde år på en söndag,
på tisdag var jag tvungen att ringa upp
Min fars sambo svarade och
vi kallpratade en stund och
jag frågade hur de mådde.
Allt var bra och hon undrade varför jag frågade.
Jag var glad att allt var bra,
så jag sade bara att jag förvånad över att
de inte ringt på min mans födelsedag.
Det blev dödstyst i telefonen och
sen kom förklaringen att de glömt
för att de flyttat och
inte fått rutin på födelsedagskalendern
Hon var riktigt upprörd,
men jag skrattade bara och
förklarade att vi alla var glada
att de mådde bra.
 
Dagen efter kom ett blomsterbud
med en blommande orkide......


 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0