Lördagens inredning

Det är ju inte var okoberdag som det känns som februari.
Sol, snö och minusgrader.
Promenad till mor,
med far i luren.
Hemma och städa och
vi hann med en liten lur och 
lördagskorsordet.
Sen rusade jag upp
för helt plötsligt hade jag lösningen på rumsbordet och i fönstret!!!!
 
 
Jag tog spegeln som dottern haft på sin vägg och
lade den som underlägg på bordet.
Och vips kunde jag sätta ljusen från Tindras ljusstöperi
på bordet. 
Jag hade lovat Kärstin och My att elda dessa ljus på en spegel.
 
 
Blev ju riktigt fint till kvällens middag.
Middagen bestod av rullader och äppelkaka.
Middagen avnöjts tillsammans med Katarina och sonen.
Nu fick vi ju också några andra gäster också.
Vi tyckte att det var trevligt,
även om de hade tänkt sig annat.
Vi hann med en promenad i månskenet också.
 
 
Jag vill inte sätta upp gardiner och
kom på att jag faktiskt kan sätta upp ljusslingan redan nu
Jippi!
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0