Hockeyfritt, tack!

På den tiden när man spelade hockey för att det var ett sportligt intresse.
Då spelade de på tisdag, torsdag och söndag.
Jag som är uppvuxen i Västerås 
kommer ihåg att bandyn spelades på onsdagar och söndagar.
När de spelade på söndagar spelades det innan hockeyn;
bandyn klockan 13:00 och hockeyn klockan 17:00.
Frid och fröjd alla nöjd!

Kan säga att i vår familj var det
mysigt med bandysöndag på plats och 
sen lyssna på hockeyn på sportradion.
VSKbandy, var laget i stan,
VIK var hockeylaget......
 
 
Sen blev hockeyn och 
sporten mer ett vinstdrivande företag och 
vips så började man tänka på allt runt och
på att tjäna pengar.
Då gäller det att kränga sidoprodukter också.
En sidoprodukt är öl.
Dricker folk öl på tisdagar och torsdagar...?
Jo, en del gör det men inte så mycket så det går med vinst.
Alltså så flyttar man matcherna också,
till fredagar och lördagar,
för att tjäna mer pengar på sidoprodukter.
 
Nu har jag ingen koll på NÄR det är hockey,
har bara sett på mina spinningpass
som är på torsdagar och fredagar
att det är mindre folk på hockeydagar.
Ett förslag var att tidigarelägga torsdagspasset
för att det ska passa hockeyn.
Men vi avaktar 
för att allt cirkulerar runt hockeyn i denna stad.
Jamen, tänker du,
det finns de som inte ser på hockey,
de motionerar väl i alla fall!
Jomen, säger jag,
de blir ju medberoende.
Det vill säga de måste ju hålla ställningarna hemma,
när den ene går på hockey,
eller så vill de gå själva.
 
De är också en trafikfara.
Igår skulle ju jag på klädparty med middag klockan 19.
Mitt spinningpass slutade 18 och 
jag skulle iväg 18:40.
Jamen,
då är ju alla hockeyfan ute på stan och
det är som ett lämmeltåg genom stan,
utan reflexer.
Stod faktiskt på gasen när jag såg en lucka i tåget,
som strömmade över övergångstället. 
De små hornen kom fram och
på radion spelades
666 the number of the beast
nåja kanske det var en annan låt.....
 
Den som inte bor i Örnsköldsvik,
i denna lilla kommun på en radie på 10 mil med cirka 55 000 innvånare,
kan inte förstå vilket fokus det är på dessa hockeyspelare och
dessa matcher under säsongen
Eller rättare sagt under alla månader på året.
Det är nu Västerås-drömmen kommer upp igen.
Att flytta till en stad som inte lever genom ett djävla hockeylag!!!
Just ja 
Ulrika E H,
tänk positivt,
var glad att det är hockey
och att folk gillar det.
Ok, men suck!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0