Fundering

 
Vissa affärer ska sluta ta kontanter.
I och med att jag skulle till sjukgymnasten,
funderade jag på om jag ska ha kontanter med
eller om de bara tar kort på hälsocentralen.
Tankarna vandra vidare och
plötsligt slår det mig.
Det är väl klart att affärer slutar med kontanter,
när det sista banken vill ta in är just kontanter.
Prova att komma med vanliga pengar till banken,
för en vanlig insättning,
inte påsättning,
de blir så frustrerade och
tar en gigantisk avgift!
Frågan är; hur gör jag idag?
 
Det var väl ungefär som med posten.
Ett tag kunde man varken ta ut paket
eller köpa frimärken på posten.
Dessutom tyckte personalen att man var en idiot,
som trodde att man kunde.
 
Samma sak är det väl lite med arbetsförmedlingen.
Alla tror att den största delen för dem är att förmedla jobb.
Men den största delen är nog att stötta individer.
Visserligen föremedlar de jobb,
men de flesta får faktiskt jobb genom att söka själv,
och ha ett nätverk.
 
Undrar vad som kommer här näst;
ingen mat på livsmedelsaffären,
inga kläder i klädaffären.....
Kanske vi lever i Matrix.
Livet på jorden är bara ett spel,
som spelas från en annan planet.
Och vi är bara styrda i deras dokusåpa
fylld med problem som ska lösas utan sammanhang.
Vad vet jag!
 
Underliga äro dock herrens vägar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0