Bara måste

Vissa saker måste jag bara ha.
Inte missbruka
utan måste ha av goda ting i världen.
Visst kan det vara primära behov som mat, dryck och sömn.
Men det finns ju alltid andra saker som folk bara måste.
Min man måste åka skoter.
Farföräldrar bara måste gosa med barnbarn.
Träning kan vara ett måste
Jag har "måste-rätter".
Tror faktiskt att det är därför jag inte kan banta.
Kan vara en hjärnskada eller
felprogrammering,
också
för när hjärnan vet att jag inte får,
då kommer "måste ha" istället.
Och det är inte lite "måste ha"
utan likt Kakmonstret måste jag ha 
ALLA, HELA och MYCKET.
En måste-måste rätt,
alltså dubbelmåste,
är spagetti o köttfärssås.
Och jag VET att spagetti är en kolhydrat,
jag vet att det är vitt mjöl men
det är ett måste.
 
I fredags fick jag skjuts hem i regnet till lunch,
helt oplanerat att jag fick skjuts och
att jag skulle hem på lunch.
När jag sitter där i bilen och 
är lite sur på regnet och 
att jag ska ut med hunden.
Då kommer jag på att jag kan göra en måste-rätt
och blir glad igen
 
Korv med mos!
 
 
Visst är det en glad rätt!
 
Spraka-kok-korv,
bostongurka med jalapenos och
min mans fantastiskt, goda, hemmagjorda potatismos.
Nu vet jag att ALLA dietister och 
olika kostanhängare bara dööööör.
Här är det socker, gris, potatis, grädde...............
och det är ju njutbart.
Kan säga att jag tycker det är bättre att jag äter mat,
än billigt lösviktsgodis till lunch.
Måste fundera på vilka mer måsten jag har.......
.........kan jag säga golf
utan att göra en underdrift.
Får fundera vidarfe
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0