Sjukt

Igår kände jag mig småkrasslig,
men tänkte mest på min hund som skulle opereras.
När vi hämtade henne var hon genomolycklig och groggy.
Hon kunde inte gå,
bara rusha.
Och när struten stötte i något så tvärstannade hon.

 

Lugnt, tyst och varmt gällde.
Jag och dottern var förvånade
när hon tom hoppade upp i våra knän.
I vanliga fall har husse patent på den biten.
Hon sov hela kvällen.
Jag var ju tvungen att peta på henne
för att jag trodde hon var död.

I natt har jag haft hela hjärnan fylld med snor och
hunden har varit orolig och disorienterad.
Helt plötsligt började hon bädda en låååång stund.
Mitt i allt satte hon sig ner och kissade läääänge.
Snopet!
Nästa gång hon virrade omkring,
satte hon sig i hallen och tokspydde.
Sov en stund och sen skulle hon ut och springa!
Jag hade endast morgonrock och vinterjacka på då,
liiiite kallt om stjärten.....
Sen sov hon tills i morse.
Nu är hon hungrig men vill helst bara ligga i knät.
Nu ska vi lägga oss i sängen och bli kurerade,
båda två,
för här är det sjukt!



Snygga dotterfötter!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0