Kläder ?!!?

I kväll ska jag iväg på en lite seriös tillställning;
fest för 2 gånger 50-åringar.
Känner då att tshirt och jeans kanske är lite fel.
Det är då jag upptäcker det;
min kropp och ansikte är osynkat med garderoben!
Hur kommer det sig att jag idag,
samma dag som festen,
ska upptäcka det?
Å andra sidan har väl en kvinna
aldrig några kläder.....

Men då har jag ett trix,
jag lejer min personliga stylist!
Tyvärr lite försent känner jag nu,
hon sitter nämligen i en bil på väg till Birsta city.
För hon har inga skor till examen!

Konstaterar;
snart 50 år och måste klara sig själv,
mycket jobbigt.
Nu har jag vräkt ut hela min garderob,
dotters garderob och
mixat ihop någonting som funkar,
och det känns som bekvämt för mig,
utan att jag ska panikaåka till stan.

Då upptäcker jag nästa problem,
vilka skor matchar?
Efter mycket ångest har jag bestämt mig för att ta ett par,
pusta upp dem och sen bara ha trevligt ikväll.

Känns bra och billigt blev det;)



Sen är det ju bara det där med smink och hår....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0