Fundering

Hmm, sitter och funderar över
om jag jobbat någon helvecka detta år.
Tror inte det,
jo det har jag,
men det känns inte så!
Det känns som om jag har haft semester
eller varit sjuk någon gång varje vecka.
Vet att förra veckan var den vecka som
jag skulle jobba ikapp och
känna att jag har koll på läget.
Då blev jag ju förkyld.
Jag kanske inte ska tänka helveckor,
jag kanske bara ska jobba kortveckor.
Hmm, sitter och funderar...
I och för sig har jag sagt till min man att jag kan bli hemmafru,
på heltid.
Då får han liksom panik i ögonen och
dottern vill inte förlora min inkomst (?)
Tror mannen tänker på att efter en månad hemma,
skulle jag nog hitta på andra saker i alla fall.
Skulle nog då ha ett litet sidojobb,
engagerat mig i annat än hemmet.
När jag funderar vidare,
kan jag inte se mig själv
att servera middag till familjen varje vardagskväll.
Men om jag var ekonomiskt oberoende.
Hmm sitter och funderar vidare!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0