Vecka 11 i Cervina - Alperna

En resa till Alperna,
med boende i Italien; Cervina
och även åkning på Italienska sidan;
i Cervina och Valtorneche.
Slalomåkning också i Schweiz,
runt staden Zermatt.

Faktum är att jag trodde inte att jag skulle komma mig iväg på denna resa.
Det började med att jag inte kunde bestämma mig,
av olika yttre faktorer,
när jag blev tillfrågad.
När jag sen bestämt mig,
kunde jag inte boka in flyg till Geneve med de andra,
tror jag höll på i tre veckor.
När jag sen kunde boka fick jag den sista billiga platsen.
Sen har influensan hängt i luften.
Norweigan har hotat med flygstrejk.
Så här i efterhand förstår jag inte alla hinder.....

Jag har haft en magisk vecka med sju andra personer,
i  en lite sunkig lägenhet i Alpern med
sol sex dagar av sex slalomdagar.

Vad har varit värst?
Min höjdrädsla,
men även den har fått sig en utmaning.

Kommer nu att gå igenom veckan i bilder och text.
Här är bara en smakbild av vad vi sett.

Kan säga att alptoppen Matterhorn finns med i de flesta vinklarna ;)
här till vänster i bild.



  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0