Ett måste

I höstas var jag på konferens i Uppsala.
Där kom en ung vacker kvinna och
visade sin dokumentär för första gången för publik.
300 personer såg den.
300 personer grät.
Grät över en bild på vanliga människor i dagens Afganistan.
Många grät för att det var så hemskt.
Andra för att det väckte minnen från deras länders krig.
En tankeställare för oss bortskämda svenskar.
300 personer ställde sig upp, grät och applåderade.
300 personer gick ut i tystnad.
Tysta genom det nya obombade, konserthuset i Uppsala.
Tysta till ett väldignat bord.
Jag kunde inte äta,
jag var tvungen att gå ut och gråta mer.

Sätt dig i ditt trygga hus och
se dokumentären.
Ett måste!

http://svtplay.se/v/2732556/dokumentarfilm/dar_mitt_hjarta_slar

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0