Väderenergitjuvar

Jag jobbar,
jag har det hyfsat bra.
Det som stör mig lite nu är ALLT väderprat.
Just nu är det liksom inte ökenvärme och sol ute,
då låter det så här:
- Det regnar!
- När blir det sol?
- Dåligt väder, jag kan inte göra något!
- Jag kan inte vara ute på grund av vädret!
 
Om det nu skulle bil varmt;
hur låter det då?
- Vad varmt det är!
- Jag svettas!
- Det går inte att vara ute!
 
En lätt fråga är;
NÄR är det perfekt väder?
NÄR kan MAN vara ute?
Hur kan vi lägga ner sååååå mycket tid på något vi inte kan påverka?
 
I morse gick jag ut med hunden och
sen till Friskis för att öva spinning.
När jag kommer ut måste jag ta av mig jackan,
det är såååå varmt och klockan är åtta.
Min väderavläsare i datorn
visar 14 grader plus och molnigt.
Men det är ljust,
det är sommar,
det är grönt,
ingen is på vägarna och
JAG är full med energi!
Jag njuter av ljuset och
att slippa ha tjockjacka och överdragsbyxor.
Men jag vet de som längtar efter att dra på sig det också,
och sen få åka skoter.
MEN det är inte jag!
Jag vill leva här och nu,
se grönskan utanför fönstret en stund till

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0