Städer

Ibland vill jag flytta till annan ort och
börjar fundera var jag skulle vilja bo.
Kan säga att just nu funderar jag inte på att flytta utomlands,
det verkar så jobbigt och krångligt.
MEN om det skulle vara så,
skulle det vara till ett varmt land.
Får kanske vänta tills efter döden...
 
I alla fall har jag tänkt att INTE Malmö,
där är det just nu mycket våld.
I Ystad verkar det vara för mycket hysteri runt Wallander.
Västerås har jag bott i förut och är ett alternativ.
(känner ju till staden, har släkt och vänner där)
Stockholm....för mycket stress.
Inlandet för mycket mygg.
Kvar i Örnsköldsvik........vet inte...
 
I alla fall blir jag mer fundersam när jag tänker på att välja en annan stad.
För här går man inte på rekommendation.
Om jag ätit något gott kan jag få recept.
Ser jag en snygg tröja kan jag få veta var den köpts.
Men när det gäller flytt till annan stad,
är det väl ofta för att man fått jobb, trygghet och släkt som drar.
Eller har du blivit rekommenderad att flytta till någon annan stad?
Det kanske bara är kommunpolitiker som tänker så;
"Kom och betala skatt i vår kommun för vi är så himla bra på blattan, bluttan"
En slags reklamannons som lockar,
inte en rekommendation.
Om jag ska köpa hus går jag till en mäklare och önskar.
När jag ska välja stad lyssnar jag på media vinklade rapportering om elände.
 
Hur skulle jag kunna välja rätt kommun och ny ort utifrån rätt rekommendation?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0