Jobbsamtal

Sommarens jobbsamtal.
 
Mobilen ringer, jag svarar:
- Välkommen till vägledare Ulrika
- Hej, jag heter (paus)
- Hej, jag heter (paus)
- Hej, jag heter (paus) jag har lite svårt ...
(nähä, undrar med vad)
Lång indragning av luft och sen kommer det VÄLDIGT tydligt:
- Hej, jag heter "förnamn och efternamn"
Lång suck
- Hej, replikerar jag.
- Jag har tappat bort (paus)
Här hinner jag fylla i i mitt eget huvud; avgångsbetyg
- Jag söker (paus)
Nu tänker jag; en kurs till hösten
- Jag skulle vilja ha (paus)
Ahh tänker jag; en blankett
Ny indragning av luft och sen kommer det:
-Jag har tappat bort och undrar om du har den?
Nu är det min tur och pausa, tänka och kommentera:
-Var tror du att du har ringt nu?
- Jag har blivit kopplad
-Ok, du har kommit till Komvux, en skola, så jag tror du får ringa på nytt.
-Ohh, du hör inte till dem som går på stan med påsar?
Klick
Jag är ensam kvar i andra änden.
Och hinner då tänka på Hassans tjuvringningar.......

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0