Grabbgolf

Varje år ordnar vi i damkommittén på Puttom olika damtävlingar.
En av de mest populära är Grabbgolfen.
Kvinnan grabbar en karl och
spelar med honom. 
Här är det helt ok att grabba en karl man inte bor med.
Min lyckliga grabb i år var Mikael.
Min man blev grabbad av Mikaels Åsa.
 
Jag hade dansat soldansen hela natten.
Och är rätt nöjd faktiskt.
Tyvärr blev det en åsk-skur ett par hål och
prisutdelningen fick flytta in,
men sen var det VARMT och skönt!
Kolla in den spegelblanka sjön.
 
 
Hela Puttom-gården i sol och
puttar på 9ans green. 
 
 
  
Förutom att försöka vinna fyrboll/slaggolf-tävlingen,
är det också viktigt att vinna över sin dagliga partner.
Det gjorde vi i år....
alltså inte vann tävlingen utan över våra livspartners.
Tack Mikael!
Här är prisbordet med den obligatoriska vinnartavlan.
Bakom tröjorna sitter "vinnare Marie"
Hon vann inte på riktigt utan mer en seger
att hon fick pris och var bland de fem bästa.
 
 
Efter maten var det dags för kvällens musik.
I år var det coverbandet "Blow your Covers" som spelade.
Kan säga att när de övade på dagen,
hördes det över hela banan.
Då blev det några moves mellan slagen och
en och annan allsång.
 
 
Du måste väl hålla med om att de har haft sämre, mer inrökta ställen att spela på förr.
Min man och jag fick vandra oss hemmåt tidigt,
för vi jobbar ju.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0