Vackert

För många år sedan
hade helt plöstligt en granne en vacker gyllene hjort i sitt fönster.
Den var köpt på The One i Stockholm.
Vi for dit och upptäckte att affären lagts ner.
I höstas dök plötsligt små silvriga hjortar fram
i Åhlens juliga marknad.
Vet inte hur många gånger jag stod med de två olika hjortarna i handen,
lade tillbaka dem och konstaterade att 79 kr styck är för mycket.
Jag köpte dock två men skänkte dem till frisörsalongen Själfallet.

http://www.sjalvfalletovik.se/

De är så snygga i skyltfönstret,
som jag kan gå förbi ofta.

Men så tänkte jag;
jag köper dem på julrean!
Naturligtvis fanns de inte kvar till rean.
Ödets ironi eller
mening med att jag inte ska ha dem?

Idag far jag till Boom som har rea,
för att köpa korgar att lägga vantar och mössor i.
Och där står de i vitt porslin.
Där står mina hjortar!
Två olika modeller för 59 kronor styck och
sen också 30 % rabatt.
Meningen att jag ska ha dem!!!!!

För många år sedan så köpte jag en silverljusstake,
som av någon anledning fick ben och
vandrade in till min dotters rum
och har aldrig kommit ut det rummet.

Jag har letat med ljus och lykta efter en ny.
Idag stod den också på Boom.

Och nu står den hos mig,
med mina hjortar!

Lycka och kärlek för 200 kronor.....





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0