Lördagen

Ensam hemma med Decibell.
Vaknar utsövd efter 8,5 timmar.
Dagen är min.



Hjälper mamma med handling.
Hämtar hem dottern.
Ser en feelgoodfilm.
Går till sonen i snöfall.



Han gör min favvorätt.
Vi äter vid tvn,
vilket vi alltid gör
när bara jag är bjuden på middag.
Min son har också sett något
som han vill att jag ska se,
något som han vet att jag kommer att gilla.
Bara jag...



Denna gång överraskar han med
Tim Minchin.
http://www.timminchin.com/
Supertrevligt och något som jag gillar
men aldrig skulle hitta själv.
Efterrätt
Sen ser vi äntligen Departed.
Sonen har pratat om den mycket och länge.
Äntligen såg jag filmen.
Den bär jag med mig när jag går hem i vinternatten.
Den och en nöjdhet över att jag fångat lördagen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0