Lördag

26 mil i bil,
hann vi med igår.
Alltså halvvägs till Västerås.
En sväng till Solberg
för skoter- och slalomåkning
för min man, son och mig.
Lätt snöfall och minus sex,
var ändå magiskt i backen:
opistat och lössnö........

Sen hem för att värma sig och
äta tidig middag med dottern.
När klockan var 17
upptäckte vi att vi hade en oplanerad kväll framför oss.
-Inte bara framför tv, bestämde jag.
Så vi skrev räkningar och
min man kom med ett lysande alternativ.
- Vad sägs om att hälsa på min syster i Husum?
Så de fick bli våldgästade
mitt i deras renovering av vardagsrum.
Lugnt och trevligt
men vi hann trycka i oss en hel del onyttigt
åsså kaffe.

Väl hemma igen konstaterade vi båda att vi var trötta.
Klockan 21:53 låg jag i sängen.
Har vaknat lite då och då,
men 08:45 kändes det som om vi sovit klart.
Hyfsat utvilad efter nästan elva timmars sömn....
Studsade ur sängen och
sen ut på en 40 minuters sväng med hund.
Och det viktigaste,
fantisera om frukosten!

Så nu ligger en oplanerad söndag framför oss........


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0