Vänner

När energin tryter då är det bra med vänner
I måndags ringde kära A och
jag beklagade mig över den tråkiga vardagen.
Själv hade hon förlikat sig med vardagen och
rådde mig att göra likadant.
I alla fall så kom hennes syster till mig på kvällen
för att tacka för hundvakten.
Hon hade med sig gåva.
Åhhh, så gott och gulligt!
 
I alla fall var jag på väg ut till Putte i blåbärsskogen,
Fröken O med hund följde med mig och Decibell.
Jätteroligt och oj, vad vi pratade på.
När hemfärden kom
bjöd jag in fröken O på blåbärsknyten,
the och äntligen fick vi tända ljus!
Mysfaktorn med en vän var ett faktum!
 


På tisdagen läste jag mitt horoskop i ÖA.
Det stod i något med stil att:
Du är less på vardagen,
försök att bryta mönster.
Lite full i skratt blev jag allt.
 
I alla fall bestämde jag mig för att ingen tv i kväll
utan för att gå ut till Putte igen
innan jag skulle ha hundvård med på min hundvän.
 
Nu följde min man med.
Måste säga att han är min käraste vän,
men det var roligare och surrigare med fröken O.
Han frös om fingrar,
han undrade hur mycket vi måste plocka,
han ville gå hem och se Rapport....
En liter blåbär senare knatade vi hem.
Då ringer min mans mobil.
Det är en vän från Dalarna som ringer.
Han är i stan.
Stefan slänger sig i bilen och
hämtar honom.
Sen fick vi en mycket trevlig och
roligt stund med en "gammal" vän
till min man.
 
Onsdagen var efterlängtad.
Äntligen golf!
Fick gå med vän S och I-L.
Golfvänner är så trevliga.
Fast jag spelade dåligt,
var det sååå trevligt att spela i detta goa golfvännerslag
i det varma höstregnet.
När det sen var prisutdelning på Skördegolfen,
fick jag detta pris;
gott både till ost och fil.
 
Denna tävling är så kul för alla får ett skördepris.
 
På torsdagen var det dags för Friskistid och Friskisvänner.
Där är man vän med de andra ideella arbetarna,
de anställda,
de man träffar på passen och
dem man leder.
Igår kom vän K på mitt pass och
då blir hon liksom en dubbelvän.
Ett corpass med bästa Mia och
sen mitt spinningpass efter det.
Det får mig att le och jag får energi och
jag är bland goa vänner.
 
Sen har jag ju vänner på jobbet också,
alla inte lika kära,
men det finns några goingar där också.
 
Igår fick jag ett FB-meddelande från en gammal vän.
Det mynnade ut till en lunch på måndag.
Det är riktigt gött!
 
Märker nu att jag faktiskt har kul,
mitt i denna tråkiga vardagslunk.
Mycket tack vare vänner i min närhet.
Tack!
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0