Energi

Just nu skulle jag bara kunna
träna på gymmet,
leda spinning och
spela golf
Det ger mig energi.
 
Men så gäller det att ha energi för att orka vardagen med
städ,
matlagning,
tvätt,
ta hand om...
 
Faktum är att jag var på fest i lördags
i ett sååå otroligt vackert hem.
Det ger mig också energi.
Kunde ha mått bättre på söndagen,
men jag spelade golf och
vann över mitt sällskap i bollen.
Hem och ser att dottern storstädat sitt rum,
iväg på kalas.
Hem igen och hjälpte dotterna att flytta möbler.
Sen var jag liksom igång i extrarummet.
Putsade fönster för att kära Carina köpt mig nya gardiner från Frankrike.
Rensade bokhyllan.
Sen tog energin slut.
 
Igår kom kära Katarina och åt lunch med mig.
Jag visade henne kaoset i rummet.
Då fick HON energi och
ville städa och
göra fint.
Det gav mig en kick att försöka göra färdigt igår.
 
Det är inte huvudsaken att jaga energi till att orka,
man måste söka där man nu står.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0