Beslut

Vad jag är less på politiker som bara skyller på andra
och andra partier.
Vad jag är less på politker som ibland lägger sig i allt,
men in nästa sekund konstaterar att "det är inte mitt bord".
Vad jag är less på de som jobbar,
som tror att tjänstemän hittar på saker som ska göras,
när det egentligen är bestämt av politiker eller andra myndigheter.
Hur vore det om alla tog ett eget ansvar,
erkände när de gjorde fel,
politiker som håller sig till fakta i stället för sandlådekastning och
medarbetare höll sig till lagar och förordningar
utan att ifrågasätta beslut hela djävla tiden.
Ibland är det bara Kasam och gilla läget, eller byta jobb.
Ibland är det mycket onödig negativ energi i luften
för att folk måste tycka istället för att hålla sig till fakta och beslut.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0