Arbetsbeskrivning

Häromdagen tog chefen upp om vad vi tycker om våra namnbrickor.
- Varför ta upp en sådan fråga,
det är ju bara att ha på sig den?
Vissa hade ifrågasatt bärandet av brickan.
Bland annat hade någon frågat
om det stod i dennes arbetsbeskrivning
om att det var ett tvång att bära brickan.
Nu ska jag säga att det är ju bra
att på något sätt visa vilka som är personal på arbetsplatsen.
Samt jag undrar hur mycket energi kan man lägga ner på en namnbricka.

I fredags morse kom jag på jobbet tidigt.
Städet och vaktmästaren stod i köket och funderade.
Det hade uppstått en lukt i köket.
I och med att det var min kaffevecka,
tog vi tag i kylskåpet och
rengjorde i runt, över och under.
Sen blev det mer köksstädning och
en avfrostning av frys.
Jag slängde ur mig vid lunch till en chef:
- Undra om detta står i min arbetsbeskrivning?
- Självklart,
svarade han.
När vi sen satt på eftermiddagsfikat,
kom huvudchefen.
Jag ställde samma fråga till honom.
- Ulrika, står det INTE i din arbetsbeskrivning,
då blir det avdrag på lön!

Såååå nu får vi se hur det går med lön,
när man går utanför sin arbetsbeskrivning.
Hoppas att namnbrickans bärande,
kompenserar köksrengöringen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0