Vardag

Vaknade i morse.
Värk i hela kroppen.
Visste inte hur jag skulle komma ur sängen.
Vänliga mannen var urgullig,
vilket inte uppskattades av hans fru som hade värk.
Vandrade till Lyan.
Vecklade ut duken på mässbordet på Företagardagen.
Vilsen i detta sammanhang.
Vilken tur att jag hade en van rektor med mig!
Visade mig till fika och föreläsningar.
Vallade mig till lunchen.
Vänlig och snäll vid mässbordet.
Villig att söka kontakt med olika förtag som vill ha en lärling.
Vädret var uselt regnande,
värmen på mässan var lagom.
Vi var nöjda efter en dag på mässan.
Vankade till Studieplus med grejor.
Vill säga att NEJ det är inte min arbetsplats längre.
Välkomnande sängen när jag kom hem.
Varma hunden kröp nära,
ville dock rusa upp och möta sin husse.
Värmde mat i micron.
Väntar på att få gå till Friskis för att göra bort mitt gym-
värdspass för veckan.
Väl hemma sen, intar jag sängläge.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0