Ingenting är nytt

Att ha en dotter,
gör att man ibland blir full i skratt,
för att hennes problem har också jag gott igenom.

Problem 1:
"Jag har inga kläder!"
Jag har försökt säga åt henne att det kommer du aldrig att ha.
Själv har jag insett att jag HAR kläder men fel kropp.

Problem 2:
"Jag har inga skor som passar för tillfället!"
Behöver jag ens kommentera?

Problem 3:
"Hur döljer jag magen?"
Där har jag ju en viss rutin efter alla år.
Där man kan dölja mycket med kläder och svart.
Sen måste jag ju också rekommendera fysisk träning.
Sen har hon ju en viss "hedlundsmage" som bara är där,
har jag och min kusin för länge konstaterat.

Problem 4:
"Jag är så sugen på något sött"
I stället för en massa smågodis hemma,
som dessutom kan vara kräksjukesmittat,
har vi alltid mörk choklad hemma.
Nyttigt och stämningshöjande.

Problem 5:
"Vad ska jag göra åt mitt hår"
Men vänta nu,
det problemet har min dotter aldrig haft.
Dessutom blir hon nu frisör.
Alltså det är fortfarande bara MITT problem.....

Men efter alla oj, men och byte av kläder
är vår underbara partypingla färdig för en kväll på stan med vänner.
Tror dock att hon blev mer glad när hon fick komma ut till den väntande skjutsen,
efter att hysteriska mamman tagit en bild.

Och se;
hon är sååååå 2011.........
förlåt igen........
honär såååå HÖSTEN tvåtusenelva
med fjädrar i håret som dom har på salongen Självfallet,
där hon gör sin praktik hos Linnea.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0