Helgen

Då var helgen slut och det är dags att summera.
Det har varit en lång helg,
tycker jag.
På fredagen tog vi mor min med till lugnet.
Lyckan var total
när vi kunde tända
den nya lampan över köksbordet,
till middagen.

 

En enkel, god middag  bestående av
ungslax med senapsgrädde,
stekta grönsaker och pressade potatis.



Sen var det ju Idol och fredagen var fullbordad.

Vi sov som stockar till sen lördagmorgon.
Frukost  med minusgrader och sol,
dock inte inne.

  

  



Arbetsläger i solen,
men vi hann med promenad 
och lunchen
Idag blev det en favvo;
surströmming!!!


 

Idag var en tråkig söndag för mig,
jag är ju ingen skoter-dags-fantast.
Vad gör jag då?
Spelar golf naturligtvis
med mina kära vänner och man.
Fantastiskt att gå 18 hål så här sista helgen i oktober!
Men nu tror vi att vi kan tvätta klubborna och
låta dem vila över vintern.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0