Ont i halsen har jag nog haft i två veckor,
varje kväll tänker jag att i morgon har jag +40
och ligger och yrar i sängen.
Men icke!
När jag är så där nära att bli förkyld och
inte kan träna ordentligt,
då är det bra att kunna gå promenader.

I onsdags skulle jag på spinning,
tveksam och velig pga det halsonda.
Dottern ville då hellre gå en långpromenad.
Helt magiskt blev det att gå runt Lyan,
och se staden vakna.
Efter 40 minuter var vi pigga och vakna,
och hunden var rastad.
Hunden var nog chockad också,
för hon vill helst sova hela förmiddagen.

Igår kväll en kvällspromenad till Paradiset,
för att vattengympa lite själv och
sen leda ett Ai Chi-pass.
Såg en slumrande stad i mörker!

I morse var jag dötrött.
Började gå till Friskis.
Kände att jag ville gå länge,
i och med att jag är tidspessimist
är jag oftast ute i god tid,
blev det en sväng runt Lyan.
Med saltdoften i näsan och
gryningen i mitt sinne,
klev jag in till Sebastians flexpass.
Klockan åtta var jag som en ny människa.

Livet leker med att gå och motion!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0