Går hem

Då har jag lärt mig en ny sak idag.
Alltså kan jag gå hem.

Det var så här att,
när vi spelade golf i Stockholm,
slog jag bollen ner till en liten sjö.
Väl nere vid vattnet och letade boll,
ser jag helt plötsligt en skimrande grön orm
som slingrar sig iväg.
Den är vacker men jag är hysteriskt rädd och  
fullkomligen skriker och springer därifrån.

Sen fastnade jag i tanken att ormen var grön,
hur kunde det komma sig?
Vad är det för orm?

Idag på Rix Fm var det Våga Fråga,
om en katt som biter ihjäl en esping
(de dör inte av det om de inte blir bitna i halsen, blev svaret
Han berättade vidare att espingar är inte mer giftiga än stora ormar,
det är en myt, som nu är "busted")

Så berättar Mr Skansen,
som kuriosa efter svaret,
 att många ringer in på våren till Skansen
och säger att de har sett
en giftig grön orm i trädgården,
troligen grannens anakonda.
Men då säger Mr Skansen att:
-När snoken nyss ömsat skinn,
då är den vackert, skimrande grönt.

Nu går jag hem.....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0