Skoterdagar

Helt plötsligt byts träning, melodikrysset, yoga och protokollskrivning
till att sitta och hålla i en hund på skoter.
Har konstaterat att det är tråkigare än att åka bil.
Men vad gör jag när kära Marie har tappat sitt skotersällskap och
abstinenser lyser ur hennes ögon.
Jag och min man hängde på henne och Jan på en skoterhelg.
Kan säga att jag har
suttit på skoter,
suttit i vindskydd och solat,
suttit vid matbordet,
suttit vid fikabordet,
suttit på trappen,
suttit på toaletten............
Kanske har gått tre kilometer sammanlagt på två dagar.
Icke bra för kroppen men för själen.
Men uppoffringen var mödan värd när sällskapet varit kanon.
Kan säga att det var lite kvalitetstid med vänner och min man.
Inte helt fel även om jag suckat på skotern i många timmar.

Helgbilder;

Lördagens vindskydd
 

Det kom lite moln, men väl vid stugan igen kom solen.
Vi njöt i värmen, mest njöt nog Decibell.

 

Stefan ser längtansfull ut när han ser att Marie och Jan ger iväg sig på egen hand
på söndagen. Decibell kollar in också men..................

  

.......hon vill helre vakta matbordet.........



Dagens och gårdagens outfit.
Inte mina, tjyvlånat dotters kläder och
den oinvigna hjälmen.



Just ja, förra helgen hann jag med mer motion.
När jag var på promenad med Katarina och hundarna,
hade Benny fixat en fikasoffa.
Bordet gjorde han för att INTE Zigge skull komma åt fikat,
men det förstod ju inte Zigge............


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0