Sommarens utflykt med mor

Min mor brukar få bestämma vad vi ska göra på vår årliga utflykt.
I år blev valet Skule.
Måste skämmas lite
för jag har inte varit i Naturum sen det byggdes,
så jag tyckte det var ett mycket bra val.

Jag hämtade mor vid 9:30-tiden och så bar det iväg söderut.

Först gick vi bara en kort sväng för att se var Skulefestivalen håller till.

 

Mamma undrade:
- Var f-n är orkestern!



Sen lämnade vi hunden i bilen och
gick på en guidad tur inne vid utställningen.
Kort och bra information,
även om guiden inte var från Sverige och
fick assistans av en man i åhörargruppen.



Tur att de serverade en mycket god lunch där.
Mor åt hemlagade örtbiffar med potatishalvor,
och jag åt en underbar cesarsallad.

Efter det begav vi oss till Västraporten,
på rekommendation av kamrat Carina.

Vi trodde att porten började här,
men det är ju bara det vackra konstverket som kan skådas från E4an.



När vi sen kom till rätt plats,
blev vi mycket positivt överraskade över
naturen, den välordnade "stigen" och den totala tystnaden.
En bit in efter "stigen" fanns denna utplats.

 


Decibell var lite sur att hon fick gå i koppel,
men är vi i ett naturreservat
och ett världsarv
så är hunden kopplad.

En vilopaus,
nej, en arrangerad bild,
efter vägen.
Decibell har fått syn på dottern och fadern som kom.
Hon messade till sin bror för att hon tyckte att fadern som var 88 år,
gjorde en bedrift som gick med henne där.





Målet för oss var Nylandsruten,
en lagom promenad på 800 meter från parkeringen.

Väl framme vid utsiktsplatsen blev vi stumma av beundran över utsikten.

  








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0