Den 3 juli

Frukost på B&B hos Brian,
för rummen 6 och 7.


Innan vi slog ut på Callan GC dag två,
turistade vi runt lite till i Kilkenny.
Här nedan kollar vi på gravar i "the dead zone"
som vaktmästaren kallade platsen.
Fniss!
Kolla träden som är bevuxna av murgröna!



Åsså fick jag en bild på mig och skylten!
Lycka!




Packade och for sen iväg till Adare,
i närheten av Limrick,
för att checka in på slottet Adare.
Kolla in receptionen och dess blommor!



 

Vi fick nu inte bo på slottet,
utan annexet.
Vi ska inte klaga,
för i närheten av slottet hade de en golfresort.
Vi fick ett eget radhus!
 

Med en egen golfklubb, med lobby och bibliotek....
Helt ok, faktiskt!

  

Vi kollade in var vi skulle spela dagen efter,
och då hittade vi den lilla bajamajan vid hål 1 och 10.
Det är Stefan som är på väg dit in,
under det stora trädet!




Ja just ja,
ena dagen gjorde Jan en eagle och någon birdie.
Sista rundan på Callan vann han hela rundan,
och vi fick bjuda honom hela kvällen på drinkar.
Här har han fått en Blody Mary av sin sambo.....


.....och vi fick köpa egna.
GT för Carina, Guiness för mig och en moito för Stefan.
Och här någonstans gick min ölfavorit från kilkenny till
ljuvliga smaken av en äkta Guiness....
troligen för att de inte hade kilkenny på annan plats än just i Kilkenny.

  
..............senare på kvällen......



sen avslutades kvällen med golf på tvn.....
för att ladda för den 4 juli;
min namnsdag och
golf och en kväll på slottet.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0