Den 2 juli på Irland

Epilog:
Vi kom med sommaren till Irland.
De hade haft dåligt väder i 18 månader.
Vi spelade 4 rundor golf på Irland,
samtliga i sol och värme.
DET är väldigt ovanligt.

Första 2 nätterna tillbringade vi i Kilkenny,
det är alltså inte bara mitt favoritöl,
utan också en stad på Irland.

Vi sov på Laurels B&B och spelade på Brians golfclubb,
Callan Golf Club i Callan.
En jättefin bana,
där vi fick mata fiskarna på hål två,
där vi fick korsa en väg för hål 15-18
och där detta träd stod mitt i vägen.
Urtjusigt!



Tusenskönor växte det på alla banor.



Eaglemästaren på hål 17:
Mr Jan Nordin!



...som firades med en liten öl!



Gick sen på rundtur i Kilkenny.
Där det har detta medeltida slott,
med runda torn och
en fantastisk gräsyta och
trädgård.

 

De hade restaurerat ursprungsträdgården
med grönsaksträdgården.
Mäktigt!



  

Sen skulle jag då entligen få dricka en kilkenny i Kilkenny.
På denna pub:


Och min man skulle föreviga tillfället.
Carina och Jan flyttade ur bild,
å så här blev resultatet.



Så dö ryckte Carina in och
jag fick vara med på bild:



Efter puben, blev det naturligt att se den medeltida kyrkan.
Otroligt vacker inuti.



Efter en hel del strosande hamnade vi på en resturang som vår B&B-värd, Brian, rekommenderade.
The Bollards.
Där vi testade olika öl.

Där hade de inte bara bra öl,
(det är kilkenny i glaset längst till höger,
men kilkenny såldes bara i Kilkenny och
var inte så poppis på Irland,
som det är hos mig)
utan även en servering av den bästa nationalrätten,
irish stew.


Supergott!

När vi sen gjort stan och
bland annat köpt
hög-klackeskor för 160 kr
till slottet gick vi hem för en BT.
Vi ville njuta av sommaren,
så vi satt ute och myste på en stund.
Här får du se en närbild.....

 

och här får du se en annan vy av hur vi satt på kvällen ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0