Julafton anno 2011

Vaknade likt ett barn strax före klockan sju.
Studsade upp ur sängen och
klädde mig snabbt.
Ut med Decibell.
Kan säga att det var lugnt ute den tiden på dygnet.
Sen började operation julfrukost.



Och helt plötsligt vaknade min svärfar upp.
Han kunde inte vänta,
så jag snörde fram the och skinkmacka till honom.

 

Och sen dukade jag nästa bord.

 

Nu blev det ju ingen frukost förrän
vi avklarat sista delen av "Tjuvarnas jul",
det vill säga adventskalendern.
Jag är sååå blödig att jag tom gråter till adventskalendern.
Suck!

Till frukostbordet med massor av pålägg,
julgröt, kaffe, mor, Gustav och min man.

 

Kaffe och julevangeliet med Stina Ekblad
förde fram en lång diskussion om kristendomen och kyrkans makt.
Mycket fnitter och tänkvärda ord kom under förmiddagen.
Sol ute och sol inne kan man säga!

Hämtade sonen.
Hunden fick en promenad och
sen till svärmor
med det LILLA julbordet.



Medan svärmor och dotter for på uppdrag,
bänkade vi oss framför favvo-jul-filmen
ELF.

Sådan far
sådan son.

 

Hem sen julklappsutdelning.
Tvn stod på med Kalle,
men utan ljud,
det gick faktiskt bra!

 

Emmy ville att jag skulle dela ut paketen.

 

Hon som inte tyckte att hon fått några paket!!!!

 

Här är några som inte klagade.


Tre generationer tittar nog funderande på när Emmy öppnar paket.
Troligen efter ett illvrål som gjorde oss andra döva.
Då fick hon en plattång av sin handledare.


Decibell fick också paket;
två "kattmöss" med leverpastej.


 

 

Här öppnar Emmy ett paket som hon trodde inte var hennes.
Men det blev vrål nummer två när hon förstod att det var till henne.
Vi lurades lite!
Fniss



Sonen i vinterskrud.

 

Nu förstår jag innebörden av grodperspektiv.
Det är när man tar kort på paddor i viloläge.

 

Ingen var hungrig,
förrutom jag,
så det blev julklappslek på fyra personer.


Sen spelade vi Alias och
ingen var hungrig efter det,
förrutom jag.
Så istället för plankstek,
vi lagar inte julmat på julafton i vår familj
blev det stekt oxfilé, potatisbitar,
sparris med bacon och tomat
och ett Amarone till det.
Underbart!
Vi fick dock endast en skiva oxfilé för ingen var hungrig,
mer än jag förstås.


Efter middagen spelade vi Sveriges svåraste spel,
Film-spelet.
Nöjda och glada stöp vi i säng
vid halv elva.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0