Stora hjärtan

Var nöjd med det du har,
istället för att vara missnöjd över vad du inte har.

Jag behöver förstå ovanstående,
och för att göra det
träffar jag emellanåt storhjärtade personer,
de som bara ser gott hos alla,
hjälper alla och
alltid finns där.
Som är nöjd hela tiden oavsett.
De kan givetvis få perspektiv på livet,
och se att det har det bättre nu än tidigare.
Men de klagar inte järnet, när de är mitt i kaoset.

En sådan där person ger energi
eller rättar sagt de överger.
De är som små tankstationer.
Jag brukar undvika att tanka fullt,
för den storhjärtade får inte blir tom.

De storhjärtade har en aura av glädje,
spontanitet och positiv energi.
Jag är nöjd att jag har några..........


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0