Olycka?

Igår -12, idag + 5.
Igår vinter, idag ishalka.

När jag halkat runt kvarteret med hund,
insåg jag att kära flexpasset,
på Friskis,
skulle inte få besök av mig.
Bara tanken att halka ner för backen,
och sen upp igen efter passet,
blev tant-varning-halka för mig.
Vad gjorde jag?
Dottern somnade om,
med ett leende på läpparna.
Jag tände staken,
och flexade kroppen lite själv.
Halkade sen iväg till jobbet,
och vad möttes jag av?
Jo, tre tomtande rektorer som stod ute vid entrén,
med flödande julmusik,
tända marshaller,
vilda eldar,
varm glögg och pepparkakor.
Jag log i hela hjärtat och konstaterade,
att det var det här,
som var meningen med min Luciamorgon.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0