Fast i träsket

Jag är periodare.
Det går bra länge,
sen händer det.
Denna gång var det min kära svägerska
som utlöste det hela.
Det gick lite trögt
innan jag liksom blivit varm i kläderna,
men nu är det kört.
Det är det enda jag tänker på,
det är det enda jag prioriterar.
Gärna till frukost, lunch, middag och i sängen.
Tyvärr kan jag inte prioritera bort mitt arbete.
Varför tog jag inte jullov? 
Jag ger mig beting:
Om jag gör detta får jag sen göra det.
I måndags när jag äntligen skulle smyga iväg,
då kom dottern med ett syprojekt.
Blev tvärsur
men kände att jaga vuxenpoäng
var mycket viktigare.

Denna gång är det Kepler.
Läst Hypnotisören för länge sedan.
Nu är jag i Paganinikontraktets våld och
Eldvittnet ligger vid sängen och väntar.
OM jag åker hem tidigt på nyårsafton
hinner jag läsa lite.
På nyårsdagen ska julen bort men sen...

Bara erkänna jag har min period när jag är fast i bokträsket.
Underbart!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0