Tik till salu

Nästa gång jag skaffar hund ska jag ha en STOR hund.
Ju större hund, ju färre gång per år löper de.
Min pyttelilla hund,
tur det inte är en chihuahua dock,
löper var tredje månad.
En månad innan löpningen,
ska hon stanna och snusa på speciellt utvalda grässtrån.
Denna företeelse eskalerar ju närmare blödningen kommer.
Sen kan hon inte gå,
för hon är rädd för allt.
Gångarten är på slow-motion,
med betoning på slow.

Sen blir det inte bättre av att vi ska vara hundvakt till en hane.
Denna hane brukar hon vara sur på och
hon är inte i höglöp.
En sträcka på 400 meter tog 20 min att gå på morgonen.
Hon ställer upp sig,
han vill på,
hon står still,
jag går,
han sätter ner alla klorna,
och åker baklänges,
hon står stilla,
jag väser fram ett "gå",
hon går 20 meter,
hon ställer upp sig.......

Nästa hund blir inte en stor tik.
Det blir en uppstoppad hanhund!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0