Måndagskul

Efter en heldag inne med Innan-projektet,
ville jag vara ute,
fast jag skulle ha varit på yoga inne.
Dilemma!
I alla fall tog min man och jag på oss skogsmullekläder,
en mycket liten hink var och
Decibell.
Sen bar det av till skogs.
Underbart tyst,
mjuka myrar åsså
blåbär och lingon.
Det blev 18 dl lingon
och 12 dl blåbär.
Det hade blivit mer blåbär,
om hinken varit större.
Snabbt var det rensat och
in i frysen.
Det dåliga samvetet kan nu ta semester,
i alla fall över att vi INTE varit i bärskogen.
Kan också nämna att Decibell sov som en stock,
efter det att hon hoppat mellan mig och min man,
på den mjuka mossen och myren.
Förenat en massa nytta med måndagskul!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0