Koder

idag när jag skulle på min gamla arbetsplats
kom jag på att jag måste ha kort med kod för att komma in.
lägger händerna på knapparna och
i alla fall fingrarna kommer ihåg koden.

då slår det mig,
att jag har många koder;
- bankkortet
- hotmail
- datorn
- studera. nu
- jobbmailen
- bensinkortet
- ppm
- ledighetsansökan
- nät-bokklubb
- pinkod till mobil
- vhs
- bloggen
- facebook
- boka bil
- synsam
- nätstudier
- friskisosvettis-funkis
- syvnet
- kod till port/er
- banken
säkert har jag glömt någon.

bäva månde för att bli gammal,
var förvarar vi våra koder?
jag har de flesta i huvudet.
tänk om jag får alzeimers?
hur ska då min man kunna komma in på mina sidor?
hoppas att alla koder är borta snart och
det är pekfingret som gäller,
eller ögat
eller vad som helst en minnet och
alla kombinationer på kodsäkerhet


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0