Inga vuxenpoäng

Igår började det bra.
Jag och Decibell var på golfbanan i trevligt sällskap och sol.
Fast jag behövde 12 slag på ett korthål,
behöll jag mitt goda humör och spelade vidare i slaggolftävlingen.
Allting flöt på även när jag tog betalt för de andra som skulle tävla.
Fick också vara med "på andra sidan kansliet",
och se vad de håller på med.
Lärorikt!
Min man kom,
han gick ut på banan och jag for hem.
Tänkte då att jag skulle fara på jympa,
men såg att det var cirkelfys,
så jag struntade i det.
Sen åt jag räkor, sallad och drack ett glas vin,
till tv-serien Vänner.
Då kom jag på att min granne bjudit hem mig,
för att en gemensam vän skulle komma på besök.
Och sen förlorade jag alla vuxenpoäng som jag samlat in under dagen,
genom mer rödvin och uppe jättelänge,
fast det var arbetsdag idag!
Jag svor över förlusten
av vuxenpoängen
i morse när jag träffade cheferna kl 8,
men jag var tapper.
Så nu har jag börjat på ny insamling;
diskmaskin på,
lagat mat,
tvättar och
snart bär det av till affären för veckohandling.

I morgon väntar kräftkalas och
då kör jag bil för att samla vuxenpoäng i massor!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0