Energi

Vissa dagar känner jag mig som om varje dag är lördag,
mitt i sommaren, livet leker och jag orkar allt.
Andra dagar är sämre, känns mer som en grå höstdag.

Och det är väl så att jag ska sträva efter alternativ ett.

Ett sätt är att hitta en hobby, dock inte snöskottning,
att ha kul eller att umgås med plus-människor.

Den senaste i min "fylla-på-energi-underbar-människa"
är min yogis-fröken. Alltså bara jag ser henne så ler jag.
Hon kan dessutom få mig att göra saker med min kropp
som jag egentligen inte kan.
Samtidigt tror jag fortfarande inte på att jag ska kunna lägga fötterna bakom nacken till jul.
Men jag har haft fel förr. Just idag ville jag ha lugn harmoni och
vad fick jag ett yoga-motions-pass med tempo, svett och skratt.

Och hur mår jag nu, som en prinsessa NEJ jag mår ju som
stjärnan jag skulle placera i min kropp. Den fick hamna
i mitt hjärta för jag tror jag behöver energi där som kan
stråla ända tills i morgon. För DÅ är det en ny dag som jag
kan välja om jag ska förvandla till en höstdag eller
 till en tidig lördag.

Vad väljer du?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0