Midsommar för mig

Traditioner är till för att brytas eller för att hållas kvar,
vad tycker du?
Jag är nog lite kluven.
Till midsommarhelgen har vi dock hittat någon form av tradition.
"Natten" till fredagen, då spelar vi midsommarnattsgolf. Det är mäktigt att spela golf på natten och se solen och göken göra morgon. Min man och jag var nöjd när vi kröp ner i sängen klockan 02:00.
Vi var dubbelnöjda i år, dels för att få spela golf men också för att jag kom tvåa och Stefan sexa i C-klassen.
Sen var det upp och äta frukost för att fara ut till svägerska och svåger för att åka ut till en ö i vår världsarvs-skärgård. Faktum är att det blir lite utomlandskänsla när vi ligger där i solen och gassar på stranden.
OCH vi äter HELA tiden!
I år blev det grillad kyckling med grönsaker som vi fyllde i pitabröd och sen en whiskey-kaka till kaffe. Underbart gott! Slappt och bra och mycket surr. I år hade vi dessutom tre hundar med, vilket förgyller dagen. Förutom de två vackra kusinbarnen till våra barn.
Väl i "stugan" igen är det på med grillen för middag. I år var menyn grillad biff med cheddarpotatismos, en whiskeyglace och grillade grönsaker.
I år är det ju också VM-fotboll med Spanien som vann, jippi!
Idag fortsätter traditionen med lagtävling i golf. I år ska jag spela i lag med min man, vilket inte händer ofta. Vi avslutar sen med middag hos goda vänner, vilket vi gjort några år i rad.
Jag får vara tacksam över att ha en generös släkt och goa vänner!
Fortsatt trevlig helg!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0