tjejligans julfest årgång 22

Dagens outfit och laddad för julfest.
Förutom jag var det
Carina Carina Åsa Gun åsså...
...värdinna Marie i kvällen iförd klänning
Julfin värre!
En meddlem i ligan fattades dock i kväll.
Vi njuter(?) av äggtoddyn och sen även
janssons frestelse och dopp i grytan
Marie värdinnepresent från Gun
var älgtofflor. INTE inköpta på second hand....eller?
Var parkerade hon dem?
Jag visar upp en julklapp som jag fått en tjejligejul;
halksockar alá jul.
ÅSSÅ KOM TOMTEN!
Tyvärr var jag på toa då
men alla andra blir lika barnsliga som vanligt när tomten kommer
och deras ögon tindrar som barnaögon
I år kom tomten med TVÅ paket till de extra snälla.
Och alla fick de en bild av second hand-kaktusen
som "en gång för längesen" inköptes av Gun.
Och nu kan alla njuta av bilden som min dotter redigerat till
så att den blev jättefin.
Gladast var de nog för rimklapparna utan kaktus och
gladast var nog Wesen.
Hon fick fyra guldiga God Jul-muggar.
Nej, hon var nog inte mest lycklig,
men hon ville vara med på bild.
Det årliga pysslet var att göra äppeldryck.
Av de äpplen som inte rådjuren åt upp.
Vi började pyssla 23.10 och det gick snabbt som ögat.
För 00:15 var alla på väg hem med
en liter rykande het äppeldryck i famnen
Och nu får vi längta tills nästa år!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0