Hund

I helgen är jag hundvakt till Lowe
Så kul 
Så trevlig med hund
Så gullig
Så kelig
Och alla undrar om det blir en hund till
när jag tycker att det är såååå positivt.
Mitt svar är:
Nej!
Min hjärta värker efter Decibel
men jag njuter också av friheten och 
att slippa alla måsten.
Nu kan jag/vi bara åka iväg 
med gott samvete
Nu kan jag prioritera annat 
än skötsel av hund.
Varje gång jag saknar hund tänker jag:
  • Borsta tänder minst en gång om dagen
  • Klipp klor en gång i veckan
  • Klippa nos en gång i månaden
  • Har hon fått mat?
  • Vattenskålen fylld?
  • Måstepromenad
  • Vårgrus
Hjärtat värker av sorg,
men friheten väger just nu tungt.
Och jag vet,
"säg aldrig, aldrig...."
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0