Pendla till jobbet

För mig är det alltid en stress att passa ett visst klockslag,
som en tågtid. 
Dit kan jag inte komma en minut senare,
för då är det verkligen FÖR sent. 
Stress är det oxå om jag inte vet om tåget går eller inte.
Att pendla är ok,
då jag kan kombinera med vardagsmotion,
till och från tåget.
Även om vi är några som tycker att det skulle finnas en extra tågvagn för styrketräning,
en träningsvagn.
Men är det hälsosamt att pendla, vad säger forskningen?
Nä, i långa loppet är det väl inte bra, 
då mycket får offras såsom sömn, vänner och just träning.
Läs mer på arbetsmiljöforskning.se
Vad kan man göra medan man pendla,
för att det ska funka att pendla?
Läs mer på SvD
Alla säger till mig att det går så bra att jobba på tåget.
Nu har jag kollegor som är fenomenala på det,
jag är det inte.
För antingen kollar jag sociala medier,
kommunicerar med vänner via exempelvis sociala medier, sms....
sover men mest så 
nätverkar jag, det vill säga surrar med de andra pendlarna som jag känner. 
Vi pendlare är olika 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0