Dagens tavla - Balans

PS. läs historien EFTER tavlorna DS
 
Märker att ofta när jag blir less på dukar
som inte säger något, 
då knövlar jag ihop dem.
 
Denna har mycket struktur
för att personen som sitter i lotusställning 
på en vickande sten,
ska ha Balans, i livet. 
 
 
 
 Storlek: 75*75 cm
(ser att det kom in mycket ljus från fönstret, från vänster)
 
 
Jag älskar denna tavla
Jag går ofta förbi den,
stannar upp och mår som bra.
Men jag får aldrig med den hem. 
Ibland får jag den känslan,
när tavlan inte tillhör mig
den är inte min....
 
En kväll i april
när jag lägger mig i sängen,
dyker tavlan upp i mitt huvud OCH Victoria.
Men det är ju självklart,
det är ju Victorias tavla!
Hon som alltid har balans
och har hon det inte
så söker hon den. 
Det är henne tavlan vill bo hos!
 
Hur meddelar jag henne,
som jag inte umgås med,
att jag har en tavla som är hennes?
Ni vet hur det är,
att ta sig tid
ja, ja, jag ska meddela henne, 
på någe vis, 
kanske springer jag på henne så ska jag förklara
Ni vet hur det är, 
jag ska bara.......
 
Det går någon vecka men till slut blir jag less och 
skickar henne ett meddelande på messenger,
onsdagen den 19 april på morgonen
som börjar:
Här kommer ett annorlunda meddelande. 
Jag förklarar historien om tavlan och 
erbjuder henne att köpa den för självkostnadspris.
Avslutar med:
Jag tvingar ingen, men min känsla säger att den tillhör dig.
Jag skickar också en bild på tavlan
 
Det går hela dagen och jag hör inget från Victoria.
Och jag börjar ångra mig och
känna mig dum att jag ska tvinga på Victoria hennes tavla. 
Så jag skriver vid 18-tiden att:
Ju mer jag tänker på det så är tavlan din.
Vill du ha den så FÅR du den.
Varje gång jag ser den, säger den Victoria. 
 
En timme,
efter sista meddelandet,
går jag ut på Facebook.
Där möts jag av en underbar bild på ett nygift par i Benidorm,
Victoria och henne Dag
De har gift sig i alla hemlighet
idag,
utomlands.
Tårarna rinner ner för mina kinder och
jag får återigen skriva ett meddelande till Victoria:
Men nu blev det ännu mer solklart.
Tavlan är alltså en bröllopspresent
Om du vill ha den
Hipp hurra för brudparet
Tänk att jag skrev precis idag. 
 
Strax efter svarar underbara Victoria,
med att urskuldra att hon haft lite annat att stå i under dagen.
Hon tackar för presenten och tycker också att det var en härlig timing.
 
Sådan lycka att få ge
Sådan lycka att få se att 
Victoria och Dag nu är gifta
Må ni vara lyckliga ................
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0