Tågminnen

- Kan vi börja med mötet en kvart senare, då behöver jag inte ta det tidigaste tåget?
- Självklart, svarar kollegan
 
När jag nu har sovmorgon
kliver jag upp i godan ro
Ser att Norrtåg skickat ut att tåget är inställt från Sundsvall till Örnsköldsvik
Lugnt tänker jag, 
det går ersättningsbussar.
Så tänkte inte Norrtåg
Min tågkompis T är snabb:
- Jag hämtar bilen!
Sagt och gjort,
fyra pers åker till Umeå Universitet i bil.
Jag är bara en kvart sen, jippi!
 
När jag sedan ska hem kl 17:18
är tåget försenat 20 minuter
och jag har inte ätit middag
Tur jag kan mota hungerhäxan
 
 
men ibland är ett äpple bara en katalysator till superhungern!
Och när jag kommer på att jag har INTE tagit fram laxen,
så får jag lite panik.
Jag smsar till dottern:
"Var det igår eller idag jag skulle komma på middag?"
De är sena med middagen,
så hungerhäxan får komma.
 
"Hungern är bästa kryddan" brukar svärmor säga
Kan säga att detta var gudomligt god indisk mat
 
 
Dagen efter denna tågdag
programmerar min hjärna om tidtabellen
Den besämmer att jag ska gå från dagmatten kl 06:35
fast det är 06:25
Det resulterade i att jag kom på perrongen och 
såg bakänden på tåget norrut. 
Svordom!
Jag ringer dagmatten och undrar om hon kan bjuda på kaffe
Döm om min förvåning när jag kommer till henne och möts av detta!
 
 
Alltså ALLT har en mening
Decibells underbara dagmatte räddade min dag!
Sedan kan jag säga att jag hade underbart trevligt sällskap på tåget upp
Jag hade en underbar dag på jobbet,
med underbara studenter.
Dagmatten bjöd mig på middag när jag kom tillbaka.
 
Älskar mitt röriga liv och alla underbara människor i min omgivning
Vad mer kan man begära?
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0