Serier del 1

"Vilka serier följer du?"
"Den här serien måste du se!"
"Vadå vänta en vecka! Jag kör maraton!"
 
Alltså jag är den enda i hela världen,
förutom min man,
som inte följer minst tre serier på någon köpkanal, typ.
Jag ÄLSKAR serier som är tre avsnitt långa,
gärna av brittisk karaktär,
inga cliffhangers efter sista avsnittet,
sänds på en tid,
en dag i veckan,
så att jag kan längta.
Dessutom vill jag gärna att folk kommunicerar,
lite lycka,
lite glädje
med lyckliga slut
Det kan också vara en lättsam serie,
som liksom har avslutande avsnitt
som jag kan se när jag vill
där det är lite moral,
lite humor
lite tänkvärt
snälla människor,
typ "Vänner", "Sex and the City", "Big Bang Theory"
 
Jag kan inte säga att jag känner mig som om jag är 100 år 
För min mor på snart 82 år
följer "Glamour" SLAVISKT, 
henne kan jag inte ringa mellan kl 18-18:30 på vardagar,
för då ser hon tv. 
Råkar jag ringa svarar hon "Glamour" och lägger på eller 
så svarar hon inte OM det inte är reklam förstås. 
 
Det är inte så att jag inte försöker,
jag är på säsong 5 på "Game of Thrones"
MEN jag har ju så jobbigt med dessa elaka, sadistiska människor.
Att de är dumma och knäppa är en sak,
men sadister som plågar andra,
gör att jag får ont i magen.
Då lägger jag serien åt sidan och
så försöker jag ett tag senare.
Och så känns det lite hopplöst att det ALDRIG tar slut. 
 
Serier en värld för sig........

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0