Att vara nöjd

Sitter hemma på torsdagskvällen och
ser en med lite tråkiga arbetsuppgifter framför mig på fredagen och 
känner mig onöjd och tristessen hänger över mina axlar.
 
MEN VAR NÖJD!
Jag har ett jobb,
jag har en lön,
jag har tak över huvudet
jag har trevlig barn
jag har en man som fortfarande står ut mig
jag har en hund
jag är frisk
det är fred i landet
 
Och när jag lyfter blicken 
tänker jag på att jag ska snart få leda ett spinningpass
jag ska snart på kalas med underbar släkt
sedan vidare till träff med fantastiska tjejligan och
hela lördag och söndag ska gå åt till att umgås med bästa vänner
JAG ÄR NÖJD!
Måste bara lyfta blicken lite oftare för att se hur omvärldenser ut,
nästa minut, timme, dag...........
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0