Skräckblandad förtjusning

Mobilen ringer den 10 juni
- Hej det är Gunnar från Umeå universitet.
Jag hinner tänka att nu vill de att vi ska ta emot en kandidat från studie- och yrkesvägledarprogrammet, 
så jag är väldigt kort i tonen när jag säger hej tillbaka. För jag vet att jag måste skicka frågan vidare och fast jag vill ta emot kandidat, kommer nog beskedet bli ett nej.
- Varför har du inte sökt tjänsten vi haft ute? fortsätter Gunnar. Den var ute en sådan kort tid, kanske var det därför.
- Förlåt? får jag fram samtidigt som hjärnan försöker ställa om sig från kandidatprat.
- Vi vill träffa dig då vi inte fått några sökande till tjänsten. När har du tid?
Det snurrar i mitt huvud, jag fattar ingenting, men jag känner glädje
 
Jag far upp till Umeå den 16 juni
för en träff med de på instutitionen.
Mötet för mig är surrealistikt,
kanske det är dolda kameran?
Jag köper en penna för att SE att jag är där........
 
 
Efter halva träffen blir jag nervös,
rejält nervös,
för det slår mig att de vill ha mig som vikarie på studie- och yrkesvägledarprogrammet 
som universitetsadjunkt från den 15 augusti tom den 5 februari.
Lilla jag ska få åka och jobba på Umeå universitet,
min drömarbetsplats
Det ÄR på riktigt
 
De öppnar ansökan igen.
Jag söker tjänsten.
Den 21 juni får jag beskedet att de vill anställa mig.
Jag får tjänstledigt
Lilla jag har blivit headhuntad.........tihi!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0