Politik - "vi o dom"

Dom kan inget
Dom tar våra jobb
Dom har inte rätt
 
Flata smänniskor som tror att alla är tankeläsare
Om vi inte kommunicerar hur ska då nya människor lära sig något?
Jag pratar inte bara om invandrare jag pratar om alla nya människor!
Ibland glömmer vi bort att även VI gör fel
Någon får jobbet jag skulle ha haft, men får det inte för att jag är kvinna
Någon mobbar i skolan, för att den har en taskig uppväxt eller mår dåligt
Någon lever på försäkringskassan, för att den är sjuk
Någon slår sin kära, för att den............vet inte vad jag ska skriva här.
Någon lever på socpengar, för att den inte har en inkomst
 
Poängen är att alla kan vara "dom andra" inte bara dem med annan religion eller hudfärg.
Alla kan missbruka system
Bara för att jag är svensk är jag inte perfekt
Kolla på riksrevionsverket.
I min värld är det mer en personlighet
Oavsett vem du är, så har du ett ansvar
för att du gör rätt
Det räcker inte med att vi säger:
använd sunda förnuftet,
för vems sunda förnuftet är rätt?
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0