Planering

-Vad ska du göra i sommar? 
Det är väl en vanlig fråga.
I vanliga fall brukar jag mest räkna upp ALLT jag har planerat
I alla år har jag råknat upp jag planerat, men inte i år
för jag har inte planerat i något
Kan säga att det känns som konstigt att planera in något
efter ha varit på Nya Zeeland i december
Det känns både underbart och hemskt att inte planera.
- Det är så skönt att ta dagen som den kommer, säger alla med en rosaskimrad röst
och jag får panik!
 
När jag vaknar på morgonen
har jag i regel en kurrande mage och
en bajsnödig hund. 
Så jag pular i mina linser,
klär mig och 
skyndar ut med min långsamma lilla hund.
Då hinner jag planera vad jag ska äta när jag kommer in.
När jag äter frukost och INTE har något planerat 
är sociala medier ett måste och
det tar tid.................
Jag tappar fart och,
då ids jag inget och 
undrar vad jag ska äta lunch,
men innan dess ska jag ut med en kissnödig hund.
Under promenaden hinner jag planera lunch.
Lagar mat när jag kommer in
Dricker en kopp kaffe
Funderar vad jag ska göra.
Kanske städa ett skåp
Ids jag det?
Kanske planera för middag,
men innan dess ska hunden ut
Lagar mat
Dricker en kopp kaffe
Kollar sociala medier
Går en promenad med hund
Ser tv
Äter allt jag ser i kylskåpet
Går och lägger mig.
Det är här någonstans jag kommer på att jag hatar att ha oplanerade dagar!
- Men det är så skönt att inte boka upp sig........
(ser du det rosa skimret?)
Om inte jag bokar in något så kommer jag att:
1 få ont i ryggen
2 bli argsint
3 tappa sömnen
4 bli stressad.
 
MEN nu säger alla att jag måste ju vila
Då säger jag:
- Min hjärtläkare sade till mig, att vila för mig är stressande
Han sade uttryckligen:
- Ulrika, du behöver en aktiv vila
När du går en promenad eller tränar, då vilar du från allt
Annars jobbar min hjärna med listor i huvudet och 
benen ligger still och det blir för jobbigt för hjärtat att pumpa mitt slörinnande blod. 
 
Förhoppningsvis kommer jag igång igen med styrketräningen under min semester och 
jag ska vila i massor,
genom att planera in många golfrundor..........................
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0